divendres, 16 d’octubre del 2009

LA MOLA, PER LA COVA DEL DRAC

L'inici del itinerari el farem desde Can Robert a dalt de tot de la urbanització del poble de Matadepera.

Aqui deixarem el vehicle i pujarem a peu fins a Can Pobla per una dressera que està indicada i és apta per tots el públics. (mitja horeta).

Un cop a Can Pobla agafarem el camí que està senyalitzat amb marques de color groc i ens indica "La mola per el camí dels Monjos". Aquest camí és la ruta més habitual per pujar a la Mola. Un camí en que habitualment trovarem bastanta gent.

Un cop al cim i si tenim sort, podrem gaudir d'unes fabuloses vistes i utilizar la nova taula d'orientació que s'ha instalat recentment.

Després de dinar, continuem el camí en direcció al coll d'Estenalles, seguint les mateixes marques grogues.

Després de baixar el primer graó de la Mola, trovarem el Morral del Drac, cruïlla de quatre camins.

La llegenda diu que els moros, derrotats pel comte de Barcelona, per venjar-se, van portar d'Àfrica un drac que van criar a la cova de Santa Agnès. Quan va ser gran espantava tota la comarca i vencia tots els cavallers, fins que el comte s'hi va batre i el va ferir de mort just en aquell lloc.

Mirant el morral del drac, agafarem el camí de l'esquerra (canal de l'abella) on anirem baixan fins els cingles dels cavalls on comodament ens portaran a can Pobla i d'allà a can Robert.